Het ICE-project van Merel Witteman
De Ice™ Shop: Een Creatieve Benadering van een Smeltende Crisis Een Ongebruikelijke Smaak: IJs van Smeltend Poolijs Heeft iemand ooit nagedacht over de smaak van ijs gemaakt van stijgende zeespiegels? Welkom bij de ice™ shop, een un...
De kracht van verbinding
Dit weekend kwam ik dit beeld tegen op Instagram dat me raakte. Het combineert de jaarringen van een boom met een menselijke vingerafdruk, en voegt daarbij de krachtige tekst "We Are Earth". Deze combinatie laat zien hoe woord en beeld elka...
Circulair verpakken
Verpakkingen roepen vaak veel vragen op en worden soms misleidend gepresenteerd als milieuvriendelijk. Om door deze wirwar van informatie te navigeren, besloot ik de microcredential Ecodesign te volgen aan de Universiteit Antwerpen, onder leiding van...
Belangrijke Stap naar Innovatie en Impact
In 2021 nam ik deel aan een designchallenge georganiseerd door WPO (World Packaging Organization) in samenwerking met WDO (World Design Organization). Dit evenement bleek niet alleen een platform voor creativiteit en innovatie, maar ook een mijlpaal ...
Tijdloos design ten top
Een bezoek aan de recente tentoonstelling van La Nave in IVAM, Valencia, was echt crazy. De identity designs uit de jaren tachtig die daar werden tentoongesteld waren werkelijk indrukwekkend. Ze leken nieuw - truly timeless. La Nave was een groep ...
Black 'FREITAG' swapping
Dat het tassenlabel FREITAG een begrip is in de circulaire economie is niets nieuw. Gemeenschap is voor hen belangrijker dan consumptie. En omdat ruilen duurzamer is dan gewetensloos - of misschien onwetend - winkelen, zeggen zij ook dit jaar...
Waarom restylet Volvo zijn logo?
Een logo restylen lijkt een kleine ingreep, maar dat is niet zo. Het wereldwijde merk verlaat een herkenbaar beeld waarmee zijn producten en zijn traject zijn gerelateerd om een nieuw te lanceren. Een dat ook herkenbaar moet zijn en tegelijkert...
12 minuten duurt het gemiddeld voor een verpakking de vuilnisbak ingaat
In hun zoektocht naar minder vervuilende verpakkingen vervangen veel bedrijven plastic door natuurlijke materialen. Zo ontwikkelt de Paper Bottle Company (Paboco) een papieren verpakking voor vloeibare producten. Carlsberg, Coca-Cola, Absolut en L...
schitter met je livestream
Eén van de stokpaardjes van RainPharma is de passie van het ondernemerschap overbrengen op hun partners, de winkelpunten. Onlangs was ik bij hen te gast in de live streamed sales en marketing academy. En ik kan je verzekeren, het h...
vanuit ons kot
Alles ging op slot, horeca, winkels, bedrijven, (sport- en andere) scholen, luchthavens en landsgrenzen. En dat had een impact op iedereen, ook op mijn achttienjarige dochter. Ze zou dit jaar haar 100-dagen vieren, haar retoricabal, de eindejaarsr...
Een logo met impact?
Het belang van een goed ontworpen, professioneel uitziend logo kan niet worden onderschat, dus hier zijn mijn top 5 tips voor het creëren van een logo met impact. Uniek Bestrijd de verleiding om te imiteren. We hebben allemaal onze merkhel...
Welke kleuren passen bij jouw corporate identity
Blauw verwijst naar helderheid, waardigheid, status en macht. Het is een van de meest gebruikte kleuren in logo’s en heeft een zakelijke uitstraling. Deze kleur van vertrouwen is het ook een uitstekende keuze voor campagnes die te maken hebb...
Customer centric graphic design
Wat ik heel erg apprecieer aan een partner, dienstverlener of leverancier, is dat ie net dat meer doet dan wat je verwacht. Wel, dat gevoel had ik in het Volkshotel in Amsterdam. Ooit was dit het hoofdkwartier van een krant en wie hier een kamer b...
Ontmoet je doelgroep
Onlangs trok ik voor een korte winterbreak richting Curacao. En als je Curacao zegt, denk je onmiddellijk aan zon, hagelwitte stranden en Blue Curacao, right? Een bezoekje aan de befaamde distillerie stond dus ook op mijn programma. The tradi...
GRAPHIC DESIGN TRENDS 2019
Deze grafische trends worden hot in 2019. Duotones en kleurverlopen, ook bekend als de dégradé Deze trend is niet alleen uniek voor grafisch ontwerp, je vindt hem ook in webontwerp en logo-ontwerp. Deskundigen voorspellen dat de d...
De toekomst van design kleurt circulair
De circulaire economie, we kunnen - en willen - er niet omheen. Telkens ik een aantrekkelijk (design)object zie, rijst spontaan de vraag of het wel duurzaam geproduceerd is. En de evolutie is positief. Bij mijn bezoek aan de Interieurb...
Fondazione Prada has it all
Wie geboeid is door kunst, architectuur, design en interior design kan hier zijn gading wel vinden. Alle disciplines onder één dak. Niet alleen goud dat blinkt Ik kreeg de tip van een local. We gingen initieel op de bar Luce af, o...
Kleurentrendvoorspelling
PANTONE heeft zijn nieuw palet voor lente/zomer 2019 aangekondigd. Zeven kleuren. Mensen en merken omarmen in toenemende mate andere culturen en nemen deze unieke nuances op in hun eigen stijlen. PANTONE eert deze groeiende "cross-cultur...