3 kleuren uitgelicht

Welke kleuren passen bij jouw corporate identity


Blauw verwijst naar helderheid, waardigheid, status en macht. Het is een van de meest gebruikte kleuren in logo’s en heeft een zakelijke uitstraling.

Deze kleur van vertrouwen is het ook een uitstekende keuze voor campagnes die te maken hebben met gezondheid. Denk maar aan de tandpasta's Oral-B, Aquafresh, Sensodyne. Deze zijn allemaal voorzien van blauw in hun branding. Er zijn ook tal van andere niches die gezondheids- en fitnessproducten verkopen.

Ondanks alle nuttige toepassingen, werkt blauw niet goed in de voedingsmiddelenindustrie. Er zijn maar weinig natuurlijke voedingsmiddelen die blauw bevatten en als zodanig heeft de kleur geen verband met eten, honger of voedsel. Als je voedingsproducten verkoopt, blijf dan weg van blauw.

Met zijn sterke banden met veiligheid en vertrouwen, wordt donkerblauw een geweldige optie voor bedrijven die in professionele sectoren handelen.

Blauw mag met andere woorden niet onderschat worden bij het gebruik in uw marketingcampagnes. Het heeft sterke psychologische effecten die duidelijk verwijzen naar koopbeslissingen. Als u het vertrouwen wilt vergroten, gebruikt u blauw (met wit) op uw landingspagina’s.

 

 

Oranje is de kleur van feest en overvloed. Het wekt energie en enthousiasme op. In een logo trekt de kleur de aandacht van mensen.

Groen verwijst naar vruchtbaarheid, vrede en natuur. En ook naar groei. Het geeft rust.