het landhuis of de experience store

Ontmoet je doelgroep


Onlangs trok ik voor een korte winterbreak richting Curacao. En als je Curacao zegt, denk je onmiddellijk aan zon, hagelwitte stranden en Blue Curacao, right? Een bezoekje aan de befaamde distillerie stond dus ook op mijn programma.

The traditional way

In Chobolobo bevindt zich het landhuis waar het blauwe goedje gebrouwen wordt. Samen met een horde andere toeristen kan je er de geschiedenis horen, zien en proeven. Een ticketje voor de rondleiding met gids, cocktail op het einde inbegrepen. Deal. Helemaal the traditional way. Omdat je het toch wil gezien hebben. Maar niet écht míjn ding.

The bleu experience

Toen we even later afzakten naar Willemstad, werd ik er getriggerd door verschillende dingen, vanop de ‘swinging old lady’ aka de Koningin Emmabrug kan je ‘The Blue Experience’ al spotten, tegen een zachtroze gevel, een zijruitje in een klein straatje, een fancy etalage… Dit wou ik zien. Een experience store waar ook het hele verhaal verteld wordt, maar dan ‘in an urban way’.
Een soort van tentoonstelling, belevingsruimte met flavour tasting table, posters, totems, spelletjes voor kinderen en jongeren, distilleerketels met info, you name it… 
Je komt uit in een container waar je the real stuff kan kopen, waarna je vervolgens in de fancy bar eindigt waar je - evident - cocktails kan drinken en kan snacken. Kortom, dít is mijn ding.

De doelgroep

Deze experience store is vooral bedoeld voor de cruise reizigers die een halve dag halt houden op Curacao en niet de tijd hebben om richting landhuis te gaan, maar in de stad flaneren en daar aangesproken worden. Op deze manier kunnen ook zij het hele verhaal smaken.