La nave

Tijdloos design ten top

Een bezoek aan de recente tentoonstelling van La Nave in IVAM, Valencia, was echt crazy. De identity designs uit de jaren tachtig die daar werden tentoongesteld waren werkelijk indrukwekkend. Ze leken nieuw - truly timeless. La Nave was een groep ...

think circular

Black 'FREITAG' swapping

Dat het tassenlabel FREITAG een begrip is in de circulaire economie is niets nieuw. Gemeenschap is voor hen belangrijker dan consumptie. En omdat ruilen duurzamer is dan gewetensloos - of misschien onwetend - winkelen, zeggen zij ook dit jaar...

meer basic en minimalistisch

Waarom restylet Volvo zijn logo?

Een logo restylen lijkt een kleine ingreep, maar dat is niet zo. Het wereldwijde merk verlaat een herkenbaar beeld waarmee zijn producten en zijn traject zijn gerelateerd om een ​​nieuw te lanceren. Een dat ook herkenbaar moet zijn en tegelijkert...

Duurzaam ontwerp

12 minuten duurt het gemiddeld voor een verpakking de vuilnisbak ingaat

In hun zoektocht naar minder vervuilende verpakkingen vervangen veel bedrijven plastic door natuurlijke materialen. Zo ontwikkelt de Paper Bottle Company (Paboco) een papieren verpakking voor vloeibare producten. Carlsberg, Coca-Cola, Absolut en L...

Enthousiasmeer je klanten

schitter met je livestream

Eén van de stokpaardjes van RainPharma is de passie van het ondernemerschap overbrengen op hun partners, de winkelpunten. Onlangs was ik bij hen te gast in de live streamed sales en marketing academy. En ik kan je verzekeren, het h...

jeugdige corona creativiteit

vanuit ons kot

Alles ging op slot, horeca, winkels, bedrijven, (sport- en andere) scholen, luchthavens en landsgrenzen. En dat had een impact op iedereen, ook op mijn achttienjarige dochter. Ze zou dit jaar haar 100-dagen vieren, haar retoricabal, de eindejaarsr...

Eenvoud is key

Een logo met impact?

Het belang van een goed ontworpen, professioneel uitziend logo kan niet worden onderschat, dus hier zijn mijn top 5 tips voor het creëren van een logo met impact. Uniek Bestrijd de verleiding om te imiteren. We hebben allemaal onze merkhel...

3 kleuren uitgelicht

Welke kleuren passen bij jouw corporate identity

Blauw verwijst naar helderheid, waardigheid, status en macht. Het is een van de meest gebruikte kleuren in logo’s en heeft een zakelijke uitstraling. Deze kleur van vertrouwen is het ook een uitstekende keuze voor campagnes die te maken hebb...

volkshotel

Customer centric graphic design

Wat ik heel erg apprecieer aan een partner, dienstverlener of leverancier, is dat ie net dat meer doet dan wat je verwacht. Wel, dat gevoel had ik in het Volkshotel in Amsterdam. Ooit was dit het hoofdkwartier van een krant en wie hier een kamer b...

het landhuis of de experience store

Ontmoet je doelgroep

Onlangs trok ik voor een korte winterbreak richting Curacao. En als je Curacao zegt, denk je onmiddellijk aan zon, hagelwitte stranden en Blue Curacao, right? Een bezoekje aan de befaamde distillerie stond dus ook op mijn programma. The tradi...

een vooruitblik

GRAPHIC DESIGN TRENDS 2019

Deze grafische trends worden hot in 2019. Duotones en kleurverlopen, ook bekend als de dégradé Deze trend is niet alleen uniek voor grafisch ontwerp, je vindt hem ook in webontwerp en logo-ontwerp. Deskundigen voorspellen dat de d...

'Papier hier'

De toekomst van design kleurt circulair

De circulaire economie, we kunnen - en willen - er niet omheen. Telkens ik een aantrekkelijk (design)object zie, rijst spontaan de vraag of het wel duurzaam geproduceerd is. En de evolutie is positief. Bij mijn bezoek aan de Interieurb...

Voor wie gulzig is naar creativiteit

Fondazione Prada has it all

Wie geboeid is door kunst, architectuur, design en interior design kan hier zijn gading wel vinden. Alle disciplines onder één dak. Niet alleen goud dat blinkt Ik kreeg de tip van een local. We gingen initieel op de bar Luce af, o...

'New Native' van Pantone voor lente/zomer 2019

Kleurentrendvoorspelling

PANTONE heeft zijn nieuw palet voor lente/zomer 2019 aangekondigd. Zeven kleuren. Mensen en merken omarmen in toenemende mate andere culturen en nemen deze unieke nuances op in hun eigen stijlen. PANTONE eert deze groeiende "cross-cultur...


Instagram impressions