Home » Blog » Een logo met impact?
Eenvoud is key

Een logo met impact?


Het belang van een goed ontworpen, professioneel uitziend logo kan niet worden onderschat, dus hier zijn mijn top 5 tips voor het creëren van een logo met impact.

Uniek

Bestrijd de verleiding om te imiteren. We hebben allemaal onze merkhelden en je voelt je misschien gemotiveerd om hun stijl na te bootsen, maar vraag je af of het echt geschikt is voor je bedrijf. Jouw merk heeft een unieke persoonlijkheid, dus het is zinvol om voor een uniek logo te kiezen.

Aanpasbaar

Een logo moet schaalbaar en gemakkelijk te reproduceren zijn, zodat het zich kan aanpassen aan elk formaat, elke kleur of elke kopie. Dit betekent dat je het logo in verschillende ruimtes (vierkant, liggend rechthoekig en staand rechthoekig) kan gebruiken.
Zorg er ook voor dat het logo in verschillende varianten herkenbaar blijft. Maak dus altijd een sterke diapositieve variant (een zwarte en een witte versie), zodat je logo op elke achtergrondkleur bruikbaar én herkenbaar is.

Passend

Als langetermijninvestering moet je bedrijfslogo de waarden en visies van je bedrijf weerspiegelen. Laat het logo aansluiten bij je bedrijf.
Een goed logo zorgt ervoor dat ook iemand die je onderneming nog niet kent meteen de sfeer voelt, straalt het warmte en zachtheid uit of eerder koele zakelijkheid. 

Tijdloos

Ingebouwde continuïteit is een goed idee. Een solide logo moet toch even kunnen meegaan. Om de twee jaar je logo veranderen is niet alleen duur, maar gaat ook ten koste van de herkenbaarheid van je bedrijf. Zorg er daarom voor dat je logo zo tijdloos mogelijk is.

Deel van een groter geheel

Een logo staat nooit op zichzelf, maar is onderdeel van een huisstijl, een identity. Alles moet kloppen en bij elkaar passen: de kleuren, lay-out, de sfeer, het beeldgebruik.

Weet je nog steeds niet zeker of je logo jouw bedrijf accuraat weergeeft? Geen probleem.
Laat het ons samen bekijken en we werken eraan tot je een logo ontwerp hebt waar je trots op kunt zijn.

Neem vrijblijvend contact op